szombat, március 31, 2012



VILLÁMCSŐDÜLET





Talán tíz napja, amikor pesti utazásomra készültem, a Facebookon véletlenül megláttam, hogy március 28-án, szerdán délután, 4 órakor flash mob (villámcsődület) készül a Deák téren. Csak annyit tettek hozzá, hogy mindenki hozzon magával könyvet. Mivel a tér tőszomszédságában laktam és különben is, már rég szerettem volna részese lenni egy ilyen mostanában felkapott villámcsődületnek, röviddel a megadott időpont előtt elballagtam a Deák térre. Amint a közeli templom órája négyet ütött, egy csomó fiatal leült a járdára, vagy a díszkertet körülvevő alacsony falra, kinyitották könyvüket és látszólag olvasásba merültek.
Kb. tíz perc múltán, láthatatlan jelre, együtt a többiekkel, én is becsuktam könyvemet, felkeltem és elindultam volna hazafelé, de akkor odajött hozzám egy hölgy és megajándékozott egy könyvvel. Nagyon meglepődtem, megköszöntem és viszonozni akartam ajándékát, de csak angol könyv volt nálam és a hölgy nem tudott angolul. Egy perc múlva egy másik hölgy lépett hozzám kisfiával és ezúttal fia, Marci ajándékozott meg. Persze megint megköszöntem és adtam a fiúnak egy névjegyet is, hogy olvassa el blogomat, talán írok is valamit erről a különleges eseményről. (Utólag bevillant, hogy ez esetleg nem is volt olyan jó ötlet. Nem minden írásom felel meg életkorának. Marci mamájának a figyelmébe ajánlom!) Marci könyvét tovább ajándékoztam egy lánykának, mert az unokáim sajnos nem olvasnak magyarul.
Mindkét könyvben szórólapot találtam, amelyről megtudtam, hogy ez egy „GLOBÁLISAN ÖSSZEHANGOLT ESEMÉNY, ami az egész világon megrendezésre került”. A rendezvény mögött a „Pay it Forward” experience („Add Tovább” élmény) nevű kezdeményezés áll, amelynek céljai, többek között:
„LÉGY NYITOTT A LEHETŐSÉGEKRE, MIKOR MÁSOKNAK SEGÍTHETSZ - Talán ismersz valakit, akinek szüksége van segítségedre, de túl büszke, hogy kérjen. ….Megváltoztathatod az emberek világról alkotott véleményét….
TEGYÉL VALAMI JÓT EGY ISMERETLENNEL – Ez lehet valamilyen nagyszabású dolog, de lehet apróság is, ami nem kerül pénzbe. Mindezt ok nélkül, anélkül, hogy várnál valamit cserébe.
OSZD MEG MÁSOKKAL – Ha az illető megköszöni neked és vissza akarja fizetni, tudasd vele, hogy azt szeretnéd, ha tovább adná – ha 3 ismeretlennek szívességet tenne és megkérné ezt a 3 embert, hogy ők is tegyék ugyanezt 3 emberrel.
ADD TOVÁBB (PAY IT FORWARD)…”
A szórólap így folytatja „vannak, akik szerint őrültek vagyunk, de mi inkább újítóknak hívjuk magunkat… Az a meggyőződés – egy kis kedvesség elég ahhoz, hogy az emberek észrevegyék, hogy mások törődnek velük – ösztönöz minket arra, hogy mi legyünk a változás, amit látni szeretnénk a világban…
Itt az idő, hogy feje tejére állítsuk a világot és részese legyünk a változásnak…
Csatlakozz hozzánk www.facebook.com/payitforwardhungary”.
Egy kicsit naiv, de nemes, emberi elgondolás. A fiatalok joga, harcolni azért, hogy megváltoztassák a világot és minden generáció hisz abban, hogy ez neki sikerülni fog és az ő világuk szebb és igazságosabb lesz. Ki tudja, a mai világ igazán rászorul egy nagy, gyökeres változásra, mert gyakran úgy tűnik, így nem mehet tovább!
(A fenti fénykép múlt év májusában készült. Lesz néhány saját fényképem is, de ezeket csak a jövő héten, otthon fogom tudni letölteni).

 

Nincsenek megjegyzések: