szerda, március 12, 2008

Felújított írás:

A SZAUNA VILÁGA - Második részlet


A kora délutáni órákban az egész folyamat fordított irányban bonyolódik le és mire besötétedik, minden elcsendesedik. Télen már négy óra körül alkonyodik és este az utcák majdnem teljesen kihaltak. Mindenki a fűtött szállásában, az éttermekben, kocsmákban, cukrászdákban, vagy a szaunákban lapul.

A síelők számára a szauna elsősorban eszköz a feszült izmok lazítására és a vérkeringés javítására az ízületekhez, de ezen kívül egy társadalmi találkahely is, ahol elmesélheted barátaidnak hajmeresztő élményeidet a havas lejtőkön (a „pisztákon”) és megbeszélheted az esti après ski programot. (Síelni is Grindelwaldban tanultam meg, de ez már egy másik elbeszélés tárgya volt).
Egy este Heidi takarítani és főzni akart és finoman tudomásomra jutatta, hogy a közeli órákban fölösleges leszek a házban. Kérdésemre, mit lehet este csinálni ebben a faluban, azt javasolta, menjek el a sport központba, ahol úszómedence, korcsolyapálya és szauna van.
„Nincs korcsolyám és nem hoztam magammal fürdőruhát” – panaszoltam. A barátnőm biztosított, hogy a szaunában nem lesz szükségem fürdőmezre és rejtelmesen mosolyogva – tudta milyen meglepetés vár naiv izraeli vendégére – utamra eresztett.
A sport központban jegyet vásároltam a szaunába, a pénztáros két törülközővel szerelt felt és egy faajtó felé irányított a folyosó végén. Amikor kinyitottam az ajtót, páratlan meglepetés ért. Gőzfelhőkkel körülvéve egy már nem annyira fiatal – de kitűnő testi állapotban levő – anyaszült meztelen nő állt szemben velem.
Folytatva























Google














Nincsenek megjegyzések: